Connect with us

Actualitate

IMPORTANT pentru ȘOFERI și CICLIȘTI: noutate în legislația rutieră

Published

on

modificari legislative ciclisti rutier

NOUTATE IN LEGISLATIA RUTIERA – DISTANTA LATERALA MINIMA OBLIGATORIE LA DEPASIREA BICICLETELOR

In Monitorul Oficial 954 / 2021, s-a publicat HG 1075 / 2021 care prin Art. I. modifica Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prevazand printre altele, ca la articolul 118, alineatul (2), care pana acum avea formularea

„se recomanda ca la depasirea unei biciclete distanta laterala să fie de minimum 1,5 m ” , se modifică și va avea următorul cuprins:„(2) Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se deplasează pe două roți, realizează această manevră prin trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.

MAI confirmă că masca de protecție NU se poartă pe stradă, dacă persoana este singură

”Din pacate, aceasta este si singura modificare reala care intereseaza biciclistii, si nu e o rezolvare completa si satisfacatoare, pentru ca ramane nerezolvat cazul drumurilor cu benzi foarte inguste ( avem in unele orase benzi de numai 2,75 m) sau a drumurilor pe a caror carosabil nu este trasat marcajul de delimitare a sensurilor de mers… dar e un pas inainte.

biciclisti reguli circulatie

Desigur, ca raman in continuare nerezolvate multe alte probleme, chiar mai serioase, existand multe alte propuneri de modificare si completare facute de Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) si alte organizatii de biciclisti din cadrul ei sau nemembre FBR, care au reiterat si in consultarile publice din anul acesta propunerile pe care unii le facem deja de peste doua decenii, insa Ministerul Afacerilor Interne a refuzat si acum sa le accepte si chiar sa le dezbata, pe motiv ca obiectul acestui HG era doar ajustarea actualului Regulament la modificarile aduse la OUG 190/2002 de OUG 20 / 2020, desi acel OUG modificator avea in materie biciclistica doar prevederi legate de purtarea castii de protectie.

NOU MEDICAMENTUL ANTI-COVID, PREȚURILE VACCINURILOR SE PRĂBUȘESC, IOHANNIS/CÎȚU AU CUMPĂRAT 120 DE MILIOANE DE DOZE

Singurul alt succes notabil in actuala „runda” de modificari, in afara de instituirea distentei minime la depasirea bicicletelor, in anumite imprejurari, este convingerea MAI sa renunte la intentia introducerii unei restrictii generale de viteza pentru biciclete valabile pe orice drum public, inclusiv in afara localitatilor, care era absurda…

Sunt si alte articole referitoare la biciclete modificate de noul HG, dar de fapt nu e vreo modificare reala dpdv al bicilcistilor, ci adaugarea in text a trotinetelor electrice, carora li se aplica, cu putine exceptii, regulile existente pana acum pentru biciclete si vehicule asimilate bicicletei cum sunt pedelecurile, scrie Federatia Biciclistilor din Romania pe pagina sa de Facebook.

Dacă aţi fost martorii unui eveniment care ar putea deveni o ştire, puteţi lua legătura cu noi pe e-mail, pe WhatsApp, pe contul nostru de Facebook sau prin formularul online.

Facebook

Urmăreşte-ne pe YouTube

Fapte şi Vorbe

Social

Ultimele comentarii

Sănătate

Locuri de muncă în Alba Iulia