Connect with us

Actualitate

PRIMĂRIA SEBEȘ ANUNȚĂ FACILITĂȚILE EXISTENTE PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI AFLATE ÎN CĂUTAREA UNUI LOC DE MUNCĂ

Published

on

locuri de munca persoana cu dizabilitati sebes

Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități

Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), implementează proiectul ,,Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, proiect cofinanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți.

            Obiectivul acestui proiect este de a asigura accesul persoanelor cu dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți, la mediul fizic, informațional și comunicațional, în vederea creșterii șanselor de ocupare și a ponderii persoanelor cu dizabilități angajate pe piața liberă a muncii.

George Simion, la DNA: ”Au încercat să ne aburească președintele CJ Alba…”

            Persoanele cu dizabilități aflate în căutarea unui loc de muncă se pot adresa Agenției Județene de Ocuparea Forței de Muncă Alba pentru a beneficia de oportunitățile din cadrul proiectului.

            Pași necesari pentru obținerea tehnologiei asistive (baston smart pentru nevăzători, picior proteic, proteză elastică, proteză pentru genunchi controlată de un microprocesor, articulații modulare pentru genunchi, aparate si proteze auditive etc) sunt:

 Etapa 1

Persoana cu dizabilități se prezintă la AJOFM Alba, cu următoarele documente:

–        carte de identitate;

–        adeverință medicală;

–        ultimul document de studii.

AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ ALBA:

–        înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă;

–        acordă servicii de informare, consiliere și mediere.

PERSOANA CU DIZABILITĂȚI:

–        semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă;

–        participă la minimum două activități asigurate de AJOFM Alba (informare, consiliere, mediere).

De ce Ion Dumitrel NU s-a vaccinat

Etapa 2

Persoana cu dizabilități se prezintă la DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI ALBA, unde depune următoarele documente:

1.     cerere pentru acordarea voucherului;

2.     certificat de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia (copii);

3.     recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;

4.     acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă asigurate de AJOFM, însoțit de Planul individual (copie);

5.     angajamentul că nu înstrăinează produsul asistiv.

Etapa 3

–        Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba transmite Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții centralizatorul cu cererile depuse și dosarele în original;

–        Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor  cu Dizabilități, Copii și Adopții transmite Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba voucherele tipărite.

Persoana cu dizabilități:

·       ridică voucherul de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba;

·       prezintă voucherul furnizorului de tehnologie avansată;

·       primește produsul.

Informații suplimentare pot fi obținute la:

INFOLINE Tehnologie Asistivă: 0754015063, zilnic, între orele 12:00-14:00.

Dacă aţi fost martorii unui eveniment care ar putea deveni o ştire, puteţi lua legătura cu noi pe e-mail, pe WhatsApp, pe contul nostru de Facebook sau prin formularul online.

Facebook

Urmăreşte-ne pe YouTube

Fapte şi Vorbe

Social

Ultimele comentarii

Sănătate

Locuri de muncă în Alba Iulia