Connect with us

Fapte şi Vorbe

Sportul albaiulian, viitor în trecut

Published

on

Premieră. Prima minge de rugby a fost buretele de șters tabla

Trecut, prezent și viitor pentru sportul albaiulian. Sportivul Ilie Cioca a început cu fotbalul. La 17 ani, cu toate că lucra în trei schimburi și-a făcut timp și pentru sportul de performanță. A început să practice atletismul în anul 1962, înlocuind un membru al echipei regiunii Hunedoara. După ce i-a fost aprobată participarea la competiția națională, a demonstrat că este un sportiv talentat și a fost selecționat în lotul național.

Ioan Damian vorbește cu mare plăcere despre rugby, a început să joace de elev, în 1974 și a făcut parte din prima echipă a rugby a orașului Alba Iulia. Prima grămadă de rugby la care a participat Ioan Damian a fost realizată în sala de clasa, iar prima minge a fost buretele de șters tabla. La primele antrenamente au venit foști jucători din toată țara, care au reușit să aducă un plus echipei din Alba Iulia. În anul 1975 a fost înscrisă în Campionatul Național, divizia B și tot atunci a fost înregistrată prima izbândă a echipei Constructorul Alba Iulia. În 1989, echipa a avut jucători care se antrenau după orele de muncă și cu toate acestea a ajuns în divizia A. După Revoluția din 1989, echipa a căzut în divizia B, o parte dintre jucători s-au retras, iar în 1990 s-a încheiat etapa de existență a acestui sport aici. ”Meciurile de rugby umpleau stadioanele și aduceau multă bucurie albaiulienilor”.

Marius Rotar, cercetător științific în cadrul Universității ”1 Decembrie 1989” Alba Iulia, spune că în anii ’70-’80 au fost ”explozia” acestui sport în țara noastră. Prima medalie olimpică a fost adusă în România de echipa de rugby, în anul 1924. Paradoxul este că atunci au participat 3 echipe, România a luat medalia de bronz, dar asta nu scade cu nimic meritul echipei care și-au respectat o promisiune față de organizatorii jocurilor olimpice. ”În rugby este important spiritul de solidaritate și dorința de autodepășire”.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Fapte şi Vorbe

Florin Tomuța și Adrian Butuc, antreprenori, la Fapte și vorbe

Published

on

Suntem în criză, ne lipsesc bunii meseriași

O emisiune despre cum se dobândește în România dreptul de a pilota un avion și de conduce un autovehicul. Antreprenoriatul este o muncă obositoare și continuă. ”Într-o zi, 24 din 24 de ore suntem la muncă. Încercăm să supraviețuim, încercăm să dezvoltăm afacerea de la o zi la alta, să avem aproape oamenii cu care am început și să avem aportul generației mai tinere, sub povara diferitelor controale”.

”Iresponsabilitatea unor dregători în țara asta atinge culmi alarmante. Trăim într-o țară în care se întâmplă nenorociri și nu răspunde nimeni”. România a fost recunoscută prin bunii profesioniști avuți, acum țara noastră trece print-o criză constituită din lipsa bunilor meseriași.

Pregătirea practică lasă de dorit. Formarea profesională nu se rezumă doar la partea teoretică. Din păcate, examinarea practică nu pune accent foarte mare pe abilități, îndemânare și meserie. Examinările medicală și examenele de atestat trebuie promovate prin intermediul verificărilor adevărate, netrucate.

Continue Reading

Administraţie

Cum se obține profit construind în Alba Iulia?

Published

on

Reguli și nereguli urbanistice

Ce, cum și în ce condiții se construiește în Alba Iulia? Vă place cum arată municipiul Alba Iulia?

”Orașul este unul frumos, care are o serie de probleme ce trebuiesc rezolvate”. ”Suntem într-un oraș transilvănean, în orașul simbol al românismului, cu amprenta secolelor trecute. Aș critica ce s-a făcut după anul 1990. Construcțiile din orașul dezvoltat după 1990 au fost o îmbinare între haos urbanistic, cu neclarități și vid legislativ.

Terenurile arabile au devenit intravilane, respectiv terenurile primite de către cetățeni ca fiind terenuri agricole au început să fie folosite pentru construcție. La început, se construiau case de vacanțe în extravilan, ca într-un puzzle, nefiind o linie urbanistică. Terenurile se retrocedau dar nu toate în același timp, ci pe parcurs.

În anul 2007 s-a ajuns la o situație greu de rezolvat, cu străzi foarte înguste, care nu mai corespundeau urbanistic. În 2014, s-a reglementat un plan urbanistic general și toate terenurile au devenit în intravilan. Am traversat o furtună, un taifun urbanistic. Dezvoltatorii pun o presiune pe arhitecți pentru a eficientiza construcția respectivă, oamenii construiesc pentru a obține un profit, să construiască cât mai multe apartamente pe o suprafață mică de teren”.

Continue Reading

Actualitate

Destin tragic: groapa de gunoi, punct și de la capăt. Transport public pe 36 milioane de euro!

Published

on

Daniel Zdrânc, descurcă ițele!

Depozitul de deșeuri de la Galda este vital pentru județul Alba și cu toate acestea, toate procedurile de autorizare se reiau. ”Nu se întrevede nicio posibilitate de a se rezolva această situație în următorul an. În prezent, situația depozitului de deșeuri este exact ca și cea în care se afla în anul 2017.

În vara anului 2015, groapa de gunoi a fost închisă, fiind declarată neconformă. În 2016, Consiliul Județean Alba, care este proprietarul gropii de gunoi, a avansat 6 termene de finalizare și niciunul nu a fost respectat. Au fost mai multe probleme pe care le-am arătat atunci, iar la sfârșitul anului 2017 a avut loc recepția. Consiliul Județean Alba a dat drumul licitației pentru delegarea unui operator dar nu s-a mers până la depunerea ofertelor și a fost anulată imediat după ce a fost ridicată în sistemul public de achiziții. A urmat un an în care nu s-a mai întâmplat nimic.

În 2018 a fost pornită din nou licitația, au fost depuse 3 oferte. A fost declarat un câștigător în anul 2019 și de aici începe tam-tamul. Toate cele 3 oferte au fost declarate ca fiind neconforme de către CNSC . În această procedură, totuși, a fost declarată o companie câștigătoare. Ulterior, această hotărâre a fost atacat și atunci CNSC a descoperit modificări de tarife, modificări ale valorii totale din contract.

Acum, suntem cu licitația anulată de către Consiliul Județean și totul se ia de la zero. Interesul este foarte mare, este un contract serios, de peste 17 milioane de euro, este un proiect pe mai mulți ani. Suntem într-o situație complicată, gunoaiele merg în diferite zone ale țării, iar costurile sunt suportate de către cetățeni.

Este ”pe tapet” procedura de concesionare a transportului local pentru următorii șase ani. ”Este un contract prelungit succesiv, iar procedura se demarează în prezent pentru municipiul reședință de județ și comunele învecinate. Contractul vizează aproximativ 36 milioane de euro, adică 6 milioane de euro pe an”. Municipiul Alba Iulia va primi 13 autobuze electrice, începând cu anul 2020.

Continue Reading
Advertisement
nov 14, 2019 - Jo
Alba Iulia, RO
17°C
nori împrăștiați
nori împrăștiați
4 m/s, E
55%
758.31 mmHg
joi11/14 vin11/15 sam11/16 dum11/17 lun11/18
ploaie ușoară
17/12°C
cer senin
13/10°C
câțiva nori
13/9°C
cer acoperit de nori
12/9°C
cer acoperit de nori
12/9°C

Next Level

Facebook

Ultimele comentarii

Polls

Sunteți de acord cu repornirea mineritului în Munții Apuseni?

View Results

Loading ... Loading ...

Fapte şi Vorbe

Advertisement

Cele mai accesate