Actualitate Sănătate 

TECHnical partNership VET

Proiectul ,,TECHNIC – TECHnical partNership towards Innovation and Cooperation for VET , se bazează pe un parteneriat ce implică organizații din trei țări UE – România, Germania și Italia, cu profile înstituționale diferite: o înstituție publica regională cu atribuții în domeniul învățământului în general și VET.

In special – ISJ Alba (RO), 3 unități de învatamant tehnic – Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia (RO), Colegiul Tehnic “Timotei Cipariu” Blaj (RO), Istituto Profesșionale Îndustria e Artigianato “L. Santarella” (IT), o autoritate publică, locală care se implică în formarea profeșională a tinerilor și integrarea lor pe piața muncii – CJ Alba (RO), o societate de formare profesională pentru tineri și adulți – Bildungsgesellschaft mbH Pritzwalk (DE), un IMM care oferă consultanță în domeniul capacității instituționale pentru agenții de dezvoltare regională, organizații de formare vocațională, centre de afaceri – Mancom GmbH (DE) și un ONG care dezvoltă proiecte pentru companii, organizații publice, școli în domeniul formării profesionale, inclusiv VET – Umbria Training Center (IT).

Partenerii au expertize diferite în ceea ce privește VET și interacțiunea acestui șistem de învățământ cu actorii implicați – elevi, profesori, traineri, mediu de afaceri, societate civilă, organizații publice, autorități locale, având însă ca obiective relevante – creșterea atractivității VET și o mai bună întegrare a tinerilor pe piața muncii.

Atât în judetul Alba, cât și în zona landului german Brandenburg și Italia, există un număr important de firme active în domeniul industriei constructoare de mașini, care au nevoie de forță de munca bine pregătita.În toate cele trei tari din care provin institutiile partenere, în randul tinerilor și al familiilor lor există o reticenta în a se orienta spre învațământul tehnic și profeșional, în general, acesta fiind cotat de către elevi și părinții acestora, fără viitor și nemotivant.

Astfel, liceele tehnice și profesionale au elevi puțini, cu nivel scăzut de motivație pentru școală, cu rezultate modeste sau slabe. În acest context a fost identificată o problema comună, cu care se confruntă toți partenerii din România, Germania și Italia și anume: Lipsa atractivității IPT pentru elevi și parintii acestora, în conditiile creșterii cererii de muncitori calificați în acest domeniu pe piața muncii .

 

Peste 100 de elevi din Aiud şi Sebeş au fost sfatuiti de politisti

Related posts

Lasă un răspuns