Connect with us

Administraţie

Repere teiușene. Mirel Hălălai și Elemer Barta

Published

on

Brudina s-a pensionat, liber la procreere

Vechea brudină din satul Căpud a intrat la ”pensie”. Începând cu data de 11 octombrie 2019, aceasta a fost înlocuită cu un pod trainic, care permite o legătură sigură și rapidă între orașul Teiuș și satele aparținătoare, de dincolo de Mureș. Acest pod este o perspectivă de dezvoltare prin care satele de peste Mureș vor deveni cartiere ale orașului Teiuș. Acest pod a ușurat viața locuitorilor de peste Mureș.

În Căpud se planifica nașterea, locuitorii procreau cu gândul la perioadele dificile din an, în care nu puteau trece râul pentru a ajunge la medic. ”Este un pod proiectat pentru cele mai dificile condiții de trafic. Este făcut să reziste, dar deplasarea trebuie să se facă ordonat, civilizat”.

Restricțiile se referă la drumul care deservește acea zonă, acesta este de categoria a III-a și nu face față unui trafic de peste 30 tone. Îmbunătățirea traiului căpudenilor a fost vizibilă din prima săptămână, după inaugurarea podului. Școala este prima instituție care beneficiază de pe urma acestei investiții.

În perspectivă, s-au arătat interesați de Căpud investitori în domeniul viticol. La Teiuș starea de spirit care guvernează activitatea socio-economică și admininistrativă este de armonie și pace.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Administraţie

Primarul din Vinț: ”Ni n-am făcut valuri, mi-am schimbat coperișu pe casă”

Published

on

”Unii din invidie, alții din prostie au făcut sesizarea”

”Într-adevăr, mi-am schimbat coperișul pe casă. La vremea respectivă am întrebat un arhitect, care era la noi, la primărie cu contract de prestări servicii și a spus că nu e nevoie (de autorizație), vă spun că n-o fost voită treaba, nu era atât de complicat să intru în legalitate atunci. Mi s-o transmis că nu e nevoie și io mi-am văzut de lucru. În 2017, în octombrie am schimbat învelitoarea casei”.

”În 2019, în primăvară, am fost reclamat de către un vecin că am lucrat fără autorizație. Într-adevăr, dacă mi s-o spus că nu-i nevoie, ni n-am făcut valuri. Chiar și acum, domnul arhitect susține că de ce nu am dat în judecată pe măsura care s-o luat împotriva mea, adică să mă dau pe mine în judecată, era absurd, nu?. Amenda o fost de 1000 lei, am plătit 500 lei, în ziua în care am luat amenda. N-am putut să-mi semnez eu amenda mie, a fost semnată de către Biroul Urbanism. Viceprimarul era obligat dânsu să o semneze, că nu puteam eu să-mi semnez măsura mea, împotriva mea”.

”Atâta caz și năcaz s-o făcut cu coperișul ăsta, de, cred că, dacă omoream un om sau făceam multe alte gafe nu era atât de mediatizată situația. Unii din invidie, alții din prostie au făcut sesizarea. Au mai fost cazuri similare, aceeași amendă or primit-o ca și în cazul meu. N-am omorât pe nimeni, am schimbat doar coperișul casei”.

Cetățenii comunei Vințu spun că legea trebuie respectată de oricine altfel, cel care o încalcă suportă consecințele. Altii spun ca o fi altceva pe la mijloc…

Continue Reading

Administraţie

Cum se obține profit construind în Alba Iulia?

Published

on

Reguli și nereguli urbanistice

Ce, cum și în ce condiții se construiește în Alba Iulia? Vă place cum arată municipiul Alba Iulia?

”Orașul este unul frumos, care are o serie de probleme ce trebuiesc rezolvate”. ”Suntem într-un oraș transilvănean, în orașul simbol al românismului, cu amprenta secolelor trecute. Aș critica ce s-a făcut după anul 1990. Construcțiile din orașul dezvoltat după 1990 au fost o îmbinare între haos urbanistic, cu neclarități și vid legislativ.

Terenurile arabile au devenit intravilane, respectiv terenurile primite de către cetățeni ca fiind terenuri agricole au început să fie folosite pentru construcție. La început, se construiau case de vacanțe în extravilan, ca într-un puzzle, nefiind o linie urbanistică. Terenurile se retrocedau dar nu toate în același timp, ci pe parcurs.

În anul 2007 s-a ajuns la o situație greu de rezolvat, cu străzi foarte înguste, care nu mai corespundeau urbanistic. În 2014, s-a reglementat un plan urbanistic general și toate terenurile au devenit în intravilan. Am traversat o furtună, un taifun urbanistic. Dezvoltatorii pun o presiune pe arhitecți pentru a eficientiza construcția respectivă, oamenii construiesc pentru a obține un profit, să construiască cât mai multe apartamente pe o suprafață mică de teren”.

Continue Reading

Actualitate

AU TRĂIT SĂ VADĂ ȘI ASTA!

Published

on

Drumuri asfaltate pe vârf de munte

Cea mai mare investiție din comuna Bistra presupune asfaltarea Drumului Comunal 97, Bistra -Poiană. Contribuția primăriei pentru această lucrare este de peste 150 miliarde lei vechi și constă și în apărarea drumului și susținerea talazurilor.

Oamenii din zonă se bucură pentru această investiție și speră că le va duce acasă copiii, nepoții și strănepoții, care vor dori să trăiască în zona de munte. Investiția a fost demarată în urmă cu trei ani și va fi finalizată anul viitor.

Peste 2000 de locuitori sunt beneficiari ai drumului comunal, localnici din șapte sate. Zona este frumoasă, iar cetățenii își doresc o dezvoltare a turismului în zonă.

Continue Reading
Advertisement
nov 16, 2019 - Sb
Alba Iulia, RO
8°C
nori împrăștiați
nori împrăștiați
3 m/s, WSV
76%
763.57 mmHg
sam11/16 dum11/17 lun11/18 mar11/19 mie11/20
cer senin
12/9°C
cer fragmentat
12/10°C
nori împrăștiați
13/9°C
cer acoperit de nori
11/8°C
ploaie
9/9°C

Next Level

Facebook

Ultimele comentarii

Polls

Sunteți de acord cu repornirea mineritului în Munții Apuseni?

View Results

Loading ... Loading ...

Fapte şi Vorbe

Advertisement

Cele mai accesate